Λίστα αντικειμένων
Σάββατο 16 Οκτ 2021
Ξεχάστε το εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στην Πάτρα, με την εταιρεία που προωθεί το όλο σχέδιο να φέρεται ότι έχει την αχαϊκή πρωτεύουσα εκτός των προτεραιοτήτων της, σε ότι έχει να κάνει με τον τόπο επιλογής δημιουργίας της μονάδας αυτής.
poster
Αυτό τουλάχιστον προέκυψε μέσα από την παρουσίαση του ηλεκτρικού οχήματος που έκανε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next.e.Go προ ημερών στην Αθήνα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που προέκυψαν από τα στελέχη της εν λόγω εταιρείας που προωθεί την δημιουργία ενός τέτοιου εργοστασίου, η Πάτρα δεν είναι μέσα στις πρώτες επιλογές.
Αντίθετα, οι δύο πρώτες επιλογές έχουν να κάνουν με την Βόρεια Ελλάδα, χωρίς όμως να έχει διευκρινιστεί ακριβώς ποια είναι τα μέρη αυτά.
Οι πόλεις που είχαν καταθέσει υποψηφιότητα για να διεκδικήσουν την δημιουργία ενός τέτοιου εργοστασίου, ύστερα από σχετική πρόταση που έκανε η εταιρεία στο υπουργείο Ανάπτυξης, είναι συνολικά 24. Ανάμεσα σε αυτές ο Βόλος, η Πάτρα, η Καβάλα, η Θεσσαλονίκη και άλλες.
Η Πάτρα είχε καταθέσει την υποψηφιότητα της ύστερα από σχετική πρόταση που είχε κάνει ο δικηγόρος Κώστας Κανελλάκης σε άρθρο του στην Πελοπόννησο και αίτημα που κατέθεσαν στη συνέχεια ο ΣΕΒ, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων και ο Οργανισμός Λιμένας Πάτρας.
Στα πλεονεκτήματα της Πάτρας, σύμφωνα με την πρόταση που είχε γίνει, ήταν η ύπαρξη του Πανεπιστημίου Πατρών, του ερευνητικού κέντρου και του επιστημονικού πάρκου που έχει.
Ωστόσο, υστερεί στα τμήματα υποδομής, με κυριότερο τη μη σύνδεση του λιμανιού με το τρένο, με τη μη ύπαρξη αεροδρομίου στην πόλη, αλλά και με πολλά ακόμα που έχουν να κάνουν με τον διαμετακομιστικό τομέα, δηλαδή μετά την παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιο.
Αλλάζει τα δεδομένα
Όπου και να δημιουργηθεί πάντως αυτή η μονάδα το σίγουρο είναι ότι θα προσφέρει δεκάδες θέσεις εργασίας και θα αλλάξει τα δεδομένα στην περιοχή που θα κατασκευαστεί, φέρνοντας μία άλλη πνοή στην γενικότερη οικονομία της.
Πρόκειται για μία επένδυση 100 εκατομμυρίων ευρώ που όμως σύμφωνα με την εταιρεία τα όσα έχει εξαγγείλει στην κυβέρνηση θα πρέπει να έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές, τις οποίες η Πάτρα προφανώς και δεν διαθέτει, παρά τις δυνατότητες που έχει, αλλά και την ιστορία που έχει πίσω της στον βιομηχανικό τομέα.
Η τελική απόφαση για τον τόπο επιλογής αναμένεται να γνωστοποιηθεί σε δύο μήνες από τώρα. Όμως όλα δείχνουν ότι η Πάτρα θα προσθέσει μία ακόμα χαμένη ευκαιρία στο θέμα των επενδύσεων.
poster
Αυτό τουλάχιστον προέκυψε μέσα από την παρουσίαση του ηλεκτρικού οχήματος που έκανε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next.e.Go προ ημερών στην Αθήνα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που προέκυψαν από τα στελέχη της εν λόγω εταιρείας που προωθεί την δημιουργία ενός τέτοιου εργοστασίου, η Πάτρα δεν είναι μέσα στις πρώτες επιλογές.
Αντίθετα, οι δύο πρώτες επιλογές έχουν να κάνουν με την Βόρεια Ελλάδα, χωρίς όμως να έχει διευκρινιστεί ακριβώς ποια είναι τα μέρη αυτά.
Οι πόλεις που είχαν καταθέσει υποψηφιότητα για να διεκδικήσουν την δημιουργία ενός τέτοιου εργοστασίου, ύστερα από σχετική πρόταση που έκανε η εταιρεία στο υπουργείο Ανάπτυξης, είναι συνολικά 24. Ανάμεσα σε αυτές ο Βόλος, η Πάτρα, η Καβάλα, η Θεσσαλονίκη και άλλες.
Η Πάτρα είχε καταθέσει την υποψηφιότητα της ύστερα από σχετική πρόταση που είχε κάνει ο δικηγόρος Κώστας Κανελλάκης σε άρθρο του στην Πελοπόννησο και αίτημα που κατέθεσαν στη συνέχεια ο ΣΕΒ, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων και ο Οργανισμός Λιμένας Πάτρας.
Στα πλεονεκτήματα της Πάτρας, σύμφωνα με την πρόταση που είχε γίνει, ήταν η ύπαρξη του Πανεπιστημίου Πατρών, του ερευνητικού κέντρου και του επιστημονικού πάρκου που έχει.
Ωστόσο, υστερεί στα τμήματα υποδομής, με κυριότερο τη μη σύνδεση του λιμανιού με το τρένο, με τη μη ύπαρξη αεροδρομίου στην πόλη, αλλά και με πολλά ακόμα που έχουν να κάνουν με τον διαμετακομιστικό τομέα, δηλαδή μετά την παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιο.
Αλλάζει τα δεδομένα
Όπου και να δημιουργηθεί πάντως αυτή η μονάδα το σίγουρο είναι ότι θα προσφέρει δεκάδες θέσεις εργασίας και θα αλλάξει τα δεδομένα στην περιοχή που θα κατασκευαστεί, φέρνοντας μία άλλη πνοή στην γενικότερη οικονομία της.
Πρόκειται για μία επένδυση 100 εκατομμυρίων ευρώ που όμως σύμφωνα με την εταιρεία τα όσα έχει εξαγγείλει στην κυβέρνηση θα πρέπει να έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές, τις οποίες η Πάτρα προφανώς και δεν διαθέτει, παρά τις δυνατότητες που έχει, αλλά και την ιστορία που έχει πίσω της στον βιομηχανικό τομέα.
Η τελική απόφαση για τον τόπο επιλογής αναμένεται να γνωστοποιηθεί σε δύο μήνες από τώρα. Όμως όλα δείχνουν ότι η Πάτρα θα προσθέσει μία ακόμα χαμένη ευκαιρία στο θέμα των επενδύσεων.